Soome reisist - õpetaja ning õpilaste vaated

Loomise kuupäev 28.02.2024

16.veebruari varahommikul alustasid Holstre kooli õpilased teekonda Soome, et veeta seal üks tore päev.

Kell 4:00 koguneti kooli ette, et sõita bussiga Tallinna D terminali. Jõudes Tallinnasse kohtusime oma giidiga, kes meie õppekäiku eestvedas. Suundusime Tallink Mystar laevale, kus sõime rootsi lauas  rikkaliku hommikust ning seejärel  saime aega laeval ringi vaadata.

Laevalt maha minnes suundusime tagasi bussi ja sõitsime Helsingi keskraamatukokku Oodi. Tutvusime raamatukogu arhitektuuri ja olemusega. Raamatukogus paistis kõige rohkem silma selle avarus ja ka see, et see on kättesaadav kõigile. Sõitsime mööda ka Soome kuulsa helilooja Sibeliuse monumendist. Suundusime Tempeliaukkio kirikusse, mis oli eriline just selle ülesehituse poolest. Nimelt on see ehitatud paekivi kalju sisse.

Liikusime edasi Sea Life külastuskeskusesse. Saime kää peale templi mis tähistas piletit ning liikusime alla korrusele. Seal ootasid meid ees erinevad veealused liigid, keda iga päev ei kohta. Nägime kaheksajalga ja haisid ning saime ka ise käe akvaariumisse pista. Peale ringkäiku uudistasime ka külastuskeskuse poes.

Lõpuks oli kätte jõudnud aeg sõita Vantaasse, Fazeri tehasekompleksi. Saime tutvuda lähemalt Fazeri ajalooga ning panna end proovile erinevate tegevuste raames. Näiteks saime proovida oma haistmis meele järgi ära arvata mis kommidega on tegu. Isiklikuks lemmikuks osutus tegusteerimisvoor, kus saime süüa nii palju erinevaid Fazeri maiustusi kui ise soovisime. Väga tore oli see, et saime ka nende poolt kingitused kaasa. Loomulikult ei saanud me jätta kasutamata võimalust ja ostsime Fazeri tehase poest maiustusi kaasa.

Meile anti ka vaba aega ostukeskuses Jumbo, mis läks liiga kiirelt ja tagasi bussi jõudmiseks pidi appi võtma jooksusammud.  Sellega saigi meie reis Soomes läbi ja suundusime tagasi sadamasse. Sõitsime tagasi Tallinki laevaga Megastar ning tagasi tulles laev kõikus väga palju. Jõudsime tagasi Tallinna 21:30, ütlesime aitäh toredale giidile ning asusime teele Viljandi poole.

Arvame, et selliseid õppekäike võiks olla veel ja oleme väga tänulikud õpetajatele kes selle reisi korraldasid!

Rahel ja Ekke 9.kl

***

Eelmise aasta novembrikuus saabus postkasti põnev teade! Õpetajad Kädi-Liis ja Maria Maarja kutsuvad õpilasi Soome reisile, et külastada Sealife’i ja Fazeri tehast. See ärgitas suurimaid reisiselle end kohe kirja panema, sest kohtade arv oli piiratud. Minu õnneks olid kaasa lubatud ka õpetajad.
Reis Helsingisse leidis aset 16. veebruaril. Olime kõik pisut ärevil kell kolm öösel kodudes ärgates, et jõuda varasele bussile, mis juba veidi pärast nelja Holstrest liikuma hakkas. Tallinnasse jõudes kohtusime oma vahva giidi Reelikaga, jaotati kätte laevapiletid ning astusime pardale. Seal ootas meid rootsi laud imemaitsva ja kosutava hommikusöögiga, mis meid päevasteks seiklusteks hästi ette valmistas. Laeval oli kõigil võimalik külastada poode ja uudistada ilusat uut laeva.
Helsingisse maabudes seadsime sammud taas enda bussi poole, et alustada linnaekskursiooniga. Ilm oli küll sombune, aga meeleolu vastupidine. Giid Reelika suutis haaravalt mõne tunni jooksul rääkida ära kõik tähtsama Helsingi ajaloost ning näidata meile põnevaid rajatisi üle kogu linna. Lähemalt saime vaadata Helsingi keskraamatukogu nimega Oodi, mille põnev arhitektuur ning ootamatu sisu jäävad veel pikaks ajaks meelde. Näiteks sai Oodis lisaks raamatute laenutamisele käia õmblemas õmblusmasinaga, salvestada muusikat, kutsuda sõbrad ning mängida diivanil koos videomänge, samuti on võimalik seal rentida koosolekusaale ning majas on isegi kino. Külastasime ka Temppeliaukkio kirikut (arhitektideks Timo ja Tuomo Suomalainen), mis oli põnev just seetõttu, et hoone on raiutud loodusliku kalju sisse. Seal lõpetati parasjagu jutlust, õpilased said vaikses suminas hinge tõmmata ja istuda ning uudistasid ehitist põhjalikult.
Linnaekskursiooni lõppedes suundusime Sealife’i poole.  See on mereteemaline muuseum, mille on erinevaid asukohti maailmas üle 50. Paljud meist nägid ilmselt sellise variatsiooni ning kooslusega kalu ja teisi vees elutsevaid loomi esimest korda. Õpilased käisid muuseumi nii üht kui teist pidi läbi ja nautisid värviliste veetegelaste seltsi, ühe eksponaadi juures sai uurida värvemuutvate prillidega meririste ehk millimallikaid.
Pärast meremuuseumi võtsime ette sõidu Vantaa poole, et minna kauaoodatud ekskursioonile Fazeri tehasesse. Sinna jõudes oli meil esmalt võimalik külastada tehasekauplust, kus soodsalt oli võimalik kommimaailm endale ka koju osta. Lisaks kommidele muidugi olid letid täis ka värskeid teraviljatooteid ning pagarite poolt valmistatud hõrgutisi. Kui ekskursiooniga alustasime selgus, et tehases töötab eestikeelne giid Jaanika, kes meid sooja tervitusega vastu võttis ning humoorikalt meile Fazeri tegemisi ning ajalugu tutvustas. Vaatasime ühiselt mõned videod ja seejärel asusime erinevate tegevuspunktide juurde. Kahjuks tehasesse sisse ekskursioon ei vii, aga seda töödki nägime veidi ekraanilt. Tegevusteks olid erinevad lõhna- ja maitsetaju ülesanded, huvitavad interaktiivsed digivahendid ning muud. Õpilased said puust klotsidega hinnata ka enda toidulauaharjumusi. Sai maitsta ka Fazeri leiba ning nuusutada erinevaid maitseaineid. Saime teada, et Fazer on üks väheseid šokolaaditootjaid, kes kasutab enda šokolaadi jaoks päris värsket piima, mitte piimapulbrit.
Lisaks vahvale Fazeri tutvustusele, saime maitsta väga rikkalikus valikus erinevaid komme ning šokolaadibatoone. Selgus, et kui on vaba voli süüa piiranguteta komme, selguvad kiirelt iseenda magusa söömise piirid ja maitsmiseks valid vaid neid, mida pole enne proovinud või mõne lemmiku.
Õpilased uurisid reisi jooksul mitmeid kordi, et millal see vaba aeg kord tuleb, mis päevakavas mainitud. Saime neid rõõmustada, sest Fazerist edasi sõitsime Helsingi ühe tuntuma ja suurema ostukeskuse Jumbo poole, kus õpilastel oli tund aega vaba voli käia ringi, süüa õhtust või teha sisseoste nii nagu ise soovisid. Oli hea meel näha, et kõik pidasid kokkulepetest kinni ning saime aegsasti hakata liikuma tagasi sadama poole, et võtta ette laevareis kodumaale.
Päev oli pikk ja täis põnevaid sündmusi, aga kiidan õpetaja Kädi-Liisi ja Maria Maarjat, et jaksasid muude tegemiste kõrvalt nii toreda reisi korraldada. Ja kiidan rõõmuga ka õpilasi, nad pidasid pika päeva vastu hoolimata vähesest uneajast. Meid kiitsid ka giidid, sest meie õpilased näitasid üles innustust ja uudishimu igal pool kus nad ringi käisid. Aitäh!