Loodusõppepäev Soomaal

Loomise kuupäev 30.12.2021

Kevadel sai osaletud RMK metsaviktoriinil. Tänu sellele said Soomaa reisi 1.-3. klass ning kaasas olid õp Aime, Õp Liisi ja Õp Kristi,  Ilm oli pilves ja sadas uduvihma. Riietus oli meil õnneks kõigil õigesti valitu.

Esimene sihtpunkt oli Soomaa külastuskeskus. Saime vaadata filmi raba tekkimisest. Tutvuda rabas elavaid loomi tutvustava näitusega – oli nahad, koljud ning palju muudki. Lisaks võisteldi kahes rühmas omavahel metsaloomi tutvustavate puslede kokkupanemisega. See ülesanne meeldis vägagi.

Enne matkale minekut sõime kohepeal veel ka koolist kaasa võetud lõuna. Ronisime uuesti bussi  ning sõitsime giidi sabas 8 km Riisa rabasse. Matk algas lühikese kokkuvõttega kohalikust ajaloost ning edasi liikusime mööda laudteed, millele oli kinnitatud libedusevastane metallvõrk. Kellel kummikud jalas, said teelt kõrvale astuda ja rabasamblalt jõhvikaid noppida ja suhu pista. Giid tutvustas meile taimi, puid ja rääkis ka ohtudest, mis võivad meid  rabas varitseda (hele sammal on sügava lauka koht , sinna ei tohtinud laudteelt astuda). Kogu rada me kahjuks läbida ei jõudnud. Tagasi tulime mööda metsarada, mis vahepeal viis meid ka jõe kaldale. See rada oli maha langenud lehtede tõttu ka omajagu libe. Selle tõttu oli ka mitmeid kukkujaid. Bussi juurde jõudes hakkas ka vihma juba rohkem sadama. Ütlesime giidile aitäh ning hakkasime tagasi kooli juurde liikuma. Tundus, et kõigile meeldis tegevuste rohke päev.

Aitäh õp Ehale, kes aitas viktoriiniga ning reisi korraldamisega ning ka  õp Irmale, kes aitas reisi korraldamisega.